ads

Monday, December 5, 2016

Liten vits å hamstre drivstoff før nyttår. Gisle og Siri betaler gjerne mer i avgift.

Til tross for at det kommer en avgiftsøkning fra nyttår, vil ikke dette gi noen rekordpris på hverken bensin eller diesel her i landet. Gisle Kverndokk skulle gjerne hatt dyrere bensin og ny regjering.

Hadde man lagt på de avgiftene som kommer fra nyttår på toppen av dagens bensin- og dieselpris, ville det fortsatt vært langt fra prisnivået prisen lå jevnt på fra 2012 til 2015 og i fjor sommer.
– Jeg synes det skal være dyrt som bare det. Jeg får dårlig samvittighet hver gang jeg fyller. Det er bare å legge på avgifter, sier Gisle Kverndokk.
– Jeg kjører ikke så ofte og er opptatt av miljøet, så jeg er villig til å betale de avgiftene som kommer, svarer Siri Blaser.
De er begge mandag ettermiddag på Cirkle K-stasjonen ved Alexander Kiellands plass i Oslo. At bil- og drivstoffavgifter har vært sentral i en regjeringskrise, har de fått med seg.
– Jeg er skuffet over regjeringen, og hadde håpet at krisen skulle ført til at vi hadde blitt kvitt Erna, Siv og hele gjengen, sier Kverndokk.

Trenger ikke å øke

Når de to fyller bensin fra nyttår, vil 15 øre av det de betaler for literen gå til statskassen.
Saken fortsetter under annonsen.

No comments:

Post a Comment